Isa op avontuur

Van afscheid tot kennismaking

Lieve iedereen,

Gisteren begon de dag al om 6 uur in de ochtend. Na een nacht met weinig slaap, mocht ik eindelijk uit bed om me klaar te maken. We hadden de avond daarvoor tot middernacht nog Monopoly gespeeld, dus ik had maar vier uurtjes kunnen slapen. Toch was ik klaarwakker en vol energie. Mijn avontuur zou vandaag echt beginnen!

Met twee grote koffers, één kleine koffer en een rugzak ging ik op pad. Alles wat ook maar enigszins belangrijk voor me is, was ingepakt. Ik kon de hele reis al uitkijken naar het moment waarop ik alles mocht uitpakken en mijn nieuwe kamertje in kon pakken. Met de tranen van het afscheid nog in mijn ogen, liep ik vol goede moed door de ellenlange gangen van Schiphol.

Na een vlucht van twee uur kwam ik aan op Oslo Gardermoen. Het was een rustige vlucht, maar de vermoeidheid sloeg wel even toe. Toen ik Noorwegen vanuit het kleine raampje zien, was ik meteen weer vol energie. Dat zou mijn nieuwe thuisland zijn! Ik kon haast niet bevatten hoe veel sneeuw er overal lag. Het land was volledig wit. Voor foto's die ik vanuit het vliegtuig heb gemaakt, kun je kijken bij de fotoserie over de voorbereidingen.

Vanaf het moment dat we de gordels los mochten maken tot het moment dat ik mijn koffers had en gespannen naar de aankomsthal liep, was ik maar een halfuurtje kwijt. Het ging allemaal zo snel, dat mijn gastgezin niet op tijd kon zijn. Ik wachtte op ze, hopend dat ik ze snel zou kunnen herkennen. Ik tuurde naar alle gezichten, alle kinderen die voorbij kwamen rennen konden misschien wel de kinderen zijn die mij kwamen ophalen. Gelukkig bleek mijn spanning voor niets; ik herkende ze meteen! Het was heel fijn om ze te zien. Met de volle kar liepen we naar de auto.

Het was zo ontzettend mooi buiten dat ik niet merkte dat de reis een uur duurde. Ik keek mijn ogen uit en luisterde naar de verhalen van Annemarie, de gastmoeder. Overal lag sneeuw! Het was zelden dat we gewoon rechtdoor konden rijden, want overal waren bochten. Op de wegen met drie banen, reden in het midden hele langzame auto's. Niet eentje, zoals je soms in Nederland wel ziet, maar een hele hoop. Die auto's werden links én rechts ingehaald, alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.

Toen we thuiskwamen, hebben we eerst wafels gegeten met zelfgemaakte jam. Heerlijk! Ik had toen even de tijd om mijn kamertje in te richten, terwijl Annemarie samen met Ida (4 jaar) de andere kinderen op ging halen. Tegen de tijd dat ze weer terugkwamen, had ik alle koffers uitgepakt en de kamer ingericht. Het was heel spannend om de andere kinderen ook te ontmoeten. Zouden ze me wel leuk vinden? Toen ik echter met armen vol cadeautjes de kamer in kwam, was het ijs gebroken. Ze waren super enthousiast en begonnen meteen druk met spelen. Ida vond haar Peppa Pig-ijsmaker het mooist, Erik (7 jaar) begon meteen met het in elkaar zetten van de Lego en Saga (1 jaar) liet haar knuffel van Woezel & Pip (die ze "waf-waf" noemt) niet meer los.

We aten sashimi als voorgerecht en pasta met zalm als hoofdgerecht en daarna speelden we Monopoly totdat Saga en Ida naar bed moesten. Om 9 uur lag ik zelf ook uitgeteld in bed. De hele nacht droomde ik levendig en gaf ik alle indrukken een plaatsje. Het was een heerlijke, vermoeiende, emotionele, maar toch heel leuke dag!

Gaby

Prachtig!!!

Mama

❤️❤️❤️

Elly

Fijn om te lezen Isa! Klinkt alsof je op een leuke plek terecht bent gekomen. Veel liefs, Elly

Jacqueline

Wat leuk om zo snel al iets van je te lezen en te zien! En fijn dat je ondanks de sneeuw zo warm welkom gekregen hebt. Heb een mooie tijd daar!

Dikke kus van Boris en Jacqueline

Toke

Mooi geschreven lief zusje. Mega trots!