Isa op avontuur

De eerste dagen in Brighton

Inmiddels ben ik vijf dagen in Brighton. Mijn laptop deed het een tijdje niet, waardoor ik nu pas toe kom aan het eerste verhaal van mijn tijd hier. Ik heb de afgelopen dagen vooral tijd gestopt in het leren kennen van de familie en de omgeving. Ik werk nu dus al au pair bij een familie met twee kinderen, Sid (6) en Indy (4). Het zijn ontzettend lieve mensen en ik voel me erg welkom. Natuurlijk is het nog wel heel erg wennen en het is heel gek om hele dagen Engels te praten, maar ik heb het erg naar mijn zin. De kinderen zijn schatjes en wennen (hopelijk) ook steeds een beetje meer aan mij.

Verder heb ik al een hele hoop mensen ontmoet in de stad. Tijdens een internationale avond heb ik Sarah (Duits), Merel (Nederlands) en Lara (Slovenisch) ontmoet. Tijdens het uitgaan en de "bar crawl" heb ik nog meer mensen ontmoet. Brighton is een super internationale stad, dus overal zijn mensen van de over de hele wereld. Super leuk natuurlijk!

Ook is Brighton een stad waar van alles te ontdekken is. Het liefst loop ik iedere dag even naar het strand om de zeelucht op te snuiven, maar als ik in de ochtend het raam open, hoor ik de zeemeeuwen al krijsen. Het is haast onmogelijk om te vergeten dat we vlakbij de kust wonen. Had ik al verteld dat de zee op loopafstand is?

Dan zijn er nog een paar dingen die me zijn opgevallen in mijn eerste dagen. Zo zijn Britten ontzettend vriendelijk. Zelfs op de bussen staat 'sorry' als ze geen dienst hebben. Ook drinken ze hun thee met meer melk dan met water en dat is te begrijpen, want kraanwater is niet te zuipen. Ik weet niet of die chloorsmaak ooit gaat wennen. Kaas is behoorlijk duur, maar alcohol kost bijna niks. Ik word minstens een paar keer per dag bijna aangereden, omdat ik links-rechts-links kijk, maar het moet rechts-links-rechts. Fietsen is niet te doen. Tijdens de zonsondergang zijn er honderden vogels bij de pier (zie foto hierboven). Tenslotte is het gek dat ik mijn brood niet rooster en voor zowel ontbijt als lunch brood eet, maar ik ben er nog niet achter wat ze dan wel eten. Ik zal je op de hoogte houden van mijn ontdekkingen!

Mama

Wat zal je straks goed Engels kunnen spreken. Heerlijk om elke dag de zee te kunnen zien en ruiken. Weet dat je het soms best moeilijk hebt maar het komt vast goed hoor meis😘!

Anneke

Isa wat leuk om weer iets van je te horen,en dat het zo goed bij je overkomt,we gunnen je een hele mooie tijd toe. Met Mama komt het ook wel weer goed,ze moet eerst weer wennen zonder jou. Een goed teken.

Tante Janny

Alle begin is moeilijk en heerlijk zo dicht bij zee te zitten.
Succes met de kinderen.
Lieve groeten van ons

Jacqueline

Dus dan maar weinig kaas en veel alcohol😀 Fijn dat het daar beter gaat😘

Elly Breel

Dat zijn fijne berichten Isa. Blij dat het zo goed gaat! Veel liefs, Elly