Isa op avontuur

Zo vliegen de dagen

En zo zijn we alweer een week verder. Op woensdag ben ik precies twee weken in Brighton en ik heb nog geen moment spijt gehad. De dagen gaan hier snel voorbij. Om jullie een beeld te geven van hoe ik mijn dagen hier spendeer, zal ik een soort tijdschema maken van een normale week. Extra informatie over de foto's vind je hier. En hoe vliegen de dagen voorbij? Nou, zo:

Op maandag gaat de wekker om 6:30. Ik blijf nog tien minuten in bed liggen om wakker te worden en stap dan uit bed. Ik kleed me aan en doe de dingen die je in de ochtend doet om je klaar te maken voor de dag. Om zeven uur loop ik naar boven om Indy en Sid wakker te maken. Sid is vaak al wakker, maar vindt het fijn om nog even te blijven liggen (net zoals ik). Indy draait zich het liefst nog een keer om of kruipt onder haar deken. Samen met Sid ga ik naar beneden om ontbijt klaar te maken. Zodra hij zijn eten heeft, komt Indy vaak ook naar beneden om te eten. Voor ontbijt eten ze bijna iedere dag iets anders. Soms 'porridge' (pap), cereal of toast. Terwijl zij eten, zorg ik dat de vaatwasser leeg is. Sid is uiteraard als eerste klaar en gaat alvast naar boven om zijn uniform aan te trekken. Ik moedig Indy aan om haar ontbijt wel volledig op te eten en daarna gaan we samen naar boven.

Sid is vaak al aangekleed en bezig zijn tanden te poetsen. Ik moet dan Indy helpen met het aankleden (tenzij ze het zelf wil doen) en ruim de kamers waar nodig een beetje op. Terwijl Indy haar tanden poetst, doe ik haar haar. Ze draagt meestal één of twee vlechtjes. Tegen de tijd dat ze allebei klaar zijn, is het ongeveer 8:15. We hebben nog een halfuurtje om iets leuks te doen. Vaak zitten we dan in de woonkamer en spelen ze met de Lego. Ik heb ze ook geleerd wat een kijkdoos is, dus andere keren vinden ze het leuk om na te denken over wat voor een kijkdoos ze nu willen maken. We hebben al een tuin en beginnen deze week aan onze woonkeuken.
Om 8:40 zeg ik dat ze hun schoenen aan moeten doen en hun tassen moeten pakken. Om 8:45 lopen we naar school. Sid gaat iedere dag op zijn step, omdat hij daar punten voor krijgt. Zodra hij een bepaalde hoeveelheid punten heeft, mag hij een gele trui aan naar school in plaats van de normale donkerblauwe. Indy rent liever.
Ik zet ze af bij hun lokaal en daarna loop ik weer naar huis. Thuis is het eerst tijd om zelf even te ontbijten en daarna doe ik wat klusjes zoals het inladen van de vaatwasser, het strijken of de was. Meestal allemaal. Op maandagen komt Al, de schoonmaker, ook een paar uur langs. De rest van de dag ben ik vrij om te doen wat ik wil.
Om 14:45 loop ik weer naar de school, want om 14:55 zijn Sid en Indy klaar. We lopen terug naar huis, maar moeten wel opschieten, want thuis wacht Katie, de bijlesdocent, op ze. Omstebeurt hebben ze een uurtje met Katie en ben ik alleen met degene die niet bij Katie is. Daarna spelen we wat in de woonkamer en rond half 5 is het tijd voor het avondeten. Suneeta, de moeder, is bij de yoga, dus ik kook voor ze. Tenzij Matt, de vader, dat wil doen natuurlijk. Na het eten gaan ze naar boven om zich klaar te maken voor bed. Ik lees ze een verhaaltje voor en dan komt Suneeta thuis om ze in bed te stoppen. Na 19:00 ben ik weer vrij.

Op dinsdagen is Suneeta thuis, dus ben ik de hele dag vrij en dus kan ik doen wat ik wil. Hoe ik mijn vrije tijd invul, verschilt per dag. Sommige dagen ga ik naar het strand, maar ik vind het ook leuk om de stad verder te verkennen tijdens het shoppen. Soms spreek ik af met vrienden en gaan we in de stad lunchen. Soms vind ik het prima om een dagje in bed te liggen en niks te doen. Op de planning staan nog wel een bezoekje aan Londen, Newhaven en Eastbourne, maar ik heb nog genoeg tijd om op ontdekking te gaan.

Woensdagen zijn bijna hetzelfde als maandagen, maar in de ochtend maak ik een lunchpakket voor ze klaar. Normaal eten ze iedere dag op school, maar op woensdag vinden ze niks van het menu (ja, er is een menu) lekker, dus nemen ze een lunchpakket mee. In hun pakket zitten een sandwich, wat fruit en een zakje met gezonde chips of popcorn. Ook hebben ze na school geen plannen meer, dus spelen we thuis. Ze vinden het ook leuk om na school nog even in het park te blijven waar al hun klasgenootjes zijn.

Donderdag en vrijdag zijn ook hetzelfde, maar dan zonder lunchpakket én zonder afspraken na school. Soms hebben ze wel afgesproken met een vriend(innet)je dat dan bij ons komt of waar zij heen gaan, maar in principe hebben we alle tijd.

In het weekend ben ik vrij en kan ik weer zelf beslissen wat ik doe. Soms willen ze dat ik een avondje oppas, maar dat houdt alleen in dat ik gewoon thuis ben en niet te vroeg in slaap val. Op vrijdagen vind ik het leuk om naar de Brighton Bar Crawl te gaan met vrienden. Het is in de stad heel makkelijk om vrienden te maken, dus er is altijd iets te doen. Inmiddels ken ik mensen vanuit alle uithoeken van de wereld (maar voornamelijk Spanje en Frankrijk). Ik zit in een groep met 60 au pairs in Brighton en omgeving.
Afgelopen zondag heb ik vooral tijd doorgebracht met de familie. We hebben eerst samen de Sunday Roast gehad. Het is in Engeland traditie om iedere zondag geroosterd vlees te eten met veel jus. Daarna zijn we naar een orkest gegaan in de Brighton Dome. Ook de kinderen vonden het super.

Zo vliegen de dagen dus voorbij. Veel Lego, kijkdozen en ontbijtjes, maar ook veel drankjes, zonuren en gelach.

Papa

Cool!!!

Gaby

de warmte en liefde spat er vanaf, je hebt echt je draai gevonden! Mooi om te lezen!

Elly Breel

Oh, die Sunday Roast! Ben er zo benieuwd naar. Met yorkshire pudding neem ik aan? Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
Dikke knuffel,
Elly

Mama

Heerlijk om te lezen. Trots op jou!

Jacqueline

Time flies when you’re having fun. Goed teken!

Big sis

Klinkt als een fijne familie! Mis je zussie

Anneke

Lieve Isa.

Leuk om deze reis mee te beleven.

Je schrijft zo goed dat je het helemaal mee beleeft.

Groeten Henk en Anneke.